3 Eylül 2012 Pazartesi

Tekne kazıntısı...

Doğduğunun haberini aldığımda anneannemin mavi yorganının üzerinde zıplayıp durduğum için azar işittiğimi hatırlıyorum... Bana senin varlığının hayatıma hiç çıkmamacasına girdiğini haber veren, sonsuza kadar dostum olduğunu, her durumda hep beraber olacağımızı ve hiç ayrılmayacağımızı anlatan renk. İşte o günden beri maviyi çok sever oldum ben.

Üzerinde zıp zıp zıplanmış ezilmiş canım pamuklu mavi yorganın haricinde başka mavilerde var seni hatırlatan. Mesela Fuğla Mavi'si diye bir mavi tonu var aklımda ki hiç gitmez.

Fuğla'nın kumsallarında bile yanmadan dolaşabilen minik ayaklar ve de kıvır kıvır sarı saçlarınla (o heralde başka kardeş miydi diye düşünüyorum bazen, bizde bol ya :)) bodoslama koşuşturup atladığın denizin mavisi işte..

Hayal meyal hatırlıyorum çocukluğunu. Ama aklımda kalanlar çok eğlenceli anılar. Elbiselerinin altına giydirdiğimiz fırfırlı donlar (külot diyemiyorum gerçekten hafif paçaları olanlardandı. Sana bunu yapan ailenin diğer kadınları adına özür dilerim.), annemin kürkünü giyip, boyundan büyük çıkardığın kart bir ses tonuyla "hatırallaar sarmışşş dörttttt birr yanımı, baktığım herşey bana senin hatırlatıyoorrrr " diye seren Seren Serengil'in taklidini yapman, hatta öldü diye Bergen'in arkasından ağlaman... Ve en unutulmazım ben üzgünken, kemik çerçeveli gözlüğümü takıp psikolog taklidi yaparak tüm dertlerimi unutturman ve dertden değilde gülmekten boğularak ölmem..

Güzel anılar biriktirdik zaman içinde. Zaman o kadar ilginç bir kavrammış ki ben bunu seninle birkez daha anladım. Fuğla kumsallarında heyecanla beklediğimiz büyük dalgaların olduğu, ve bir sörf tahtasının üzerinde yaklaşık 20 çocuk - hayır abartmıyorum- bindiğimiz günlerdeki büyük dalgaların biri geldi, aramızdaki yaş farkını götürdü ve sen benim en iyi dostum oldun.

Doğumgünün kutlu olsun canım kardeşim. Senin de dediğin gibi gökkuşağının en güzel renkleriyle dolu bir hayatın olsun. M A V
                                                 
                                                                                                                                                                                     
                                                                          
                                                                                                              
      
                                                                                                    




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder